18 lutego 2017

Oh my deer... obraz włóczką i gwoździem malowany :)

obraz gwoździe włóczka jelonek delightanddesign



Jakiś czas temu, zainspirowana odcinkiem Dorota Was Urządzi postanowiłam sama wykonać obrazek typu DIY z wykorzystaniem gwoździ i włóczki. Sprawa jest banalna, wykonanie (o ile użyjemy odpowiednich materiałów) całkiem przyjemne a efekt natychmiastowy i oryginalny :) 

Do wykonania takiego obrazu z gwoździ potrzebne będą:

1. 'podobrazie' - najlepiej w postaci drewnianej deski grubej na co najmniej 2 cm 

2. szablonu motywu na nasz obraz

3. gwoździ 

4. młotka

5. włóczki 


Szablon z wyciętym motywem kładziemy na naszej desce (deskę można wcześniej pomalować) i wbijamy gwoździe wzdłuż krawędzi szablonu. Kiedy mamy już zadowalający nasz kształt przywiązujemy włóczkę do jednego z gwoździ i zaczynamy zabawę :) - okręcamy włóczką gwoździe leżące w różnych punktach szablonu tak aby każdy z gwoździ został okręcony włóczką przynajmniej raz.



obraz gwoździe włóczka jelonek delightanddesign




Mój jelonek jest kolorowy choć użyłam tylko jednego rodzaju włóczki - kupiłam ją w Tigerze za 8 zł. Ale aby uzyskać przejścia kolorów czy inny ciekawy efekt można użyć kilku włóczek w różnych kolorach czy dowolnego, miękkiego sznurka - możliwości jest co najmniej kilka. Osobiście wydaje mi się, że im grubsza włóczka tym lepszy efekt no i potrzeba mniej okręcania wokół gwoździ - moja niestety nie była zbyt gruba ale z efektu, biorąc pod uwagę trudności jakie napotkałam - jestem całkiem zadowolona. 




obraz gwoździe włóczka jelonek delightanddesign




Im prostszy motyw wybierzemy - tym szybciej skończymy. Dla mnie najbardziej czasochłonne były rogi mojego jelonka - aby ich krawędzie były czytelne okręcałam włóczkę również wzdłuż ich obrysu - inaczej niż w przypadku dolnej części. 




obraz gwoździe włóczka jelonek delightanddesign




Jak widać na zdjęciach moje gwoździe nie są wbite zbyt prosto... Stało się tak, ponieważ zamiast drewnianej deski za tło do swojego obrazka postanowiłam wykorzystać niepotrzebną tablicę korkową podbitą tekturą, która była zbyt cienka i gwoździe miały minimalną stabilizację... Okręcanie włóczki wokół nich wymagało czujności - jeden fałszywy ruch i wypadały... ! Także proces powstawania mojego obrazka był dosyć żmudny i czasochłonny, i nerwowy ponieważ musiałam być mega ostrożna aby gwoździe nie wypadały po okręceniu ich włóczką (co niestety zdarzało się często). Ale jeśli wykorzystacie odpowiednie podłoże do wbijania gwoździ - efekt wizualny będzie zdecydowanie lepszy a sam proces będzie czystą frajdą! 




obraz gwoździe włóczka jelonek delightanddesign



1 komentarz:

  1. Transform any space in your home or office with art and photo wall murals from Murals Your Way. Thousands of works of art, designs, and photos are available to choose from. You can get the ideal mural wallpaper in any size you require. We'll print your Wallpaper Murals on the high-quality material of your choice.

    OdpowiedzUsuń